Homepage > test eng
test eng
Što je strateško planiranje?
Strateško planiranje je način prilagodbe nekog poslovnog sustava (gospodarske, javne tvrtke, komunalne tvrtke, lokalne zajednice) zahtjevima okoline, koja se stalno mijenja. Njime se analizira postojeća poslovna strategija (ako postoji), oblikuje nova vizija, određuju novi strateški ciljevi i načini njihove realizacije (strateške inicijative, programi i aktivnosti), određuju prioriteti i usmjeravaju resursi, zbog što učinkovitijeg i djelotvornijeg daljnjeg razvoja i ostvarenja mjerljivih učinaka.
Takva strategija fokusira dugoročnije ciljeve i kaskadira ih u kratkoročnije ciljeve i programe. Strateški plan, kao rezultat strateškog planiranja, jest autoput / autokarta za ostvarenje željene vizije poslovnog sustava.
Strateškim planiranjem usmjerava se daljnji razvoj poslovnog sustava, stvaraju pretpostavke za povećanje njegove učinkovitosti, djelotvornosti, agilnosti i konkurentnosti, otkrivaju se nove poslovne mogućnosti i podstiče održivi rast. No, izrađeni strateški plan samo je jedna strana medalje. Da bi se ostvarila zacrtana vizija i postavljeni strateški ciljevi, nužno je upravljati njegovom provedbom, što se može činiti na različite načine, najčešće putem BSC (Balanced Scorecard) metode.
Zašto je strateški plan važan za organizaciju?
Organizacije bez strateškog plana nemaju jasnu viziju svoje budućnosti i zbog toga teže planiraju i provode sve aktivnosti koje bi im mogle doprinijeti boljim poslovnim rezultatima. Vrlo često od vodstva organizacija za koje radimo čujemo kako oni imaju viziju u glavi, ali nikako ne uspijevaju da je spuste na niže razine i da je implementiraju u praksi. Upravo zbog toga je nužno kvalitetno strateško planiranje, izrada dobrog strateškog plana i primjena metoda, kao što je Balanced Scorecard, koje će omogućiti i uspješnu implementaciju prihvaćenog strateškog plana.
Kako Vam ZIH može pomoći?
Za svakog korisnika ZIH ima individualiziran pristup ovisno o njegovim potrebama. U skladu s tim organiziramo radionice s menadžmentom i uz stručno vođenje naših konzultanata i primjenu referentnih svjetskih preporuka (World Bank-a, UNDP-a, NASA-e, Juran-ovog instituta, SEPT-a itd.), te dokazanih metoda, kao što su: Porterov generički model, SWOT, Boston matrica, ADL metoda, BSC itd., pomažemo korisnicima da uspješno provedu proces strateškog planiranja i razrade mehanizme koji će im osigurati i uspješnu provedbu strategije. ZIH to ostvaruje kroz sljedeće konzultantske usluge:
- Pripremu poduhvata strateškog planiranja
- Izradu prijedloga nove vizije poslovnog sustava
- Analize postojećeg stanja (SWOT, PESTLE, Analizu resursa, Analizu učinaka)
- Određivanje novih strateških ciljeva
- Određivanje strateških programa i aktivnosti
- Procjene učinaka i troškova, te način veze prema financijskom portfelju
- Prijedlog kriterija za određivanje prioritetnih programa i aktivnosti
- Prijedlog akcijskih planova
- Prijedlog institucionalnog okvira za realizaciju strategije
- Identifikaciju potencijalnih problema, kritične faktore uspjeha i procjenu rizika
- Postavljanje BSC perspektiva i strateških mapa i
- Način praćenja, evaluacije i nadzora ostvarenja strategije
Obavljanjem ovih poslova nastaje izrazito značajna dokumentacija, koja se u konačnici oblikuje u
dokument pod nazivom Strateški plan Vaše organizacije i način njegove provedbe, s nizom korisnih priloga.
Edukacije iz navedenog područja:
Izvor: Strategy Maps/Intrafocus
Možda Vas interesiraju i ove naše usluge i edukacije:
Zašto ZIH?
ZIH ima više od 30 godina bogatog iskustva u vođenju organizacija na njihovom putu definiranja strateškog
plana i osiguranja učinkovite provedbe koja garantira ostvarenje postavljenih ciljeva i uspjeh na tržištu.
plana i osiguranja učinkovite provedbe koja garantira ostvarenje postavljenih ciljeva i uspjeh na tržištu.
Kontaktirajte nas
Ispunite obrazac i naš djelatnik će Vas kontaktirati i dogovoriti posjet ili online sastanak kako bi saznali na koji način Vam možemo pomoći.
Želimo Vam prenijeti naša iskustva i najnovije trendove koji Vam mogu pomoći u Vašem svakodnevnom poslovanju.