Naslovna > Konzalting > Rizici i usklađenosti > CMS kao samostalni sustav
CMS kao samostalni sustav
POTPORA ZIH-a u uspostavi CMS-a kao samostalnog sustava
ZIH Vam može biti partner u uspostavi CMS-a, kao samostalnog sustava, analogno kao što su to i drugi pojedinačni sustavi upravljanja – kvalitetom, informacijskom i kibernetičkom sigurnosti, zaštitom osobnih podataka & privatnostima, zaštitom okoliša, energetskom učinkovitosti, informacijskom imovinom itd., kao što je to prikazano na slici:

Konzultantske usluge ZIH-a

Slika: Tijek uspostave CMS-a kao samostalnog (silos) sustava
Izvor: Vlastiti
Rezultati ZIH aktivnosti prema navedenim fazama u ovom pristupu su:
- Inicijalizacija i stvaranje potrebnih preduvjeta za CMS
- Motivacijska prezentacija upravi / vršnom menadžmentu sa stručnom raspravom o potrebi takvog sustava i mogućim posljedica,
izrada prijedloga organizacije, uloga, odgovornosti i ovlaštenja za CMS i procjena potrebnih resursa.
- Identifikacija CM obveza, procjene postojećeg stanja i procjene CM rizika, izrada strategije CMS-a
- Identifikacija potencijalnih CM obveza, procjena postojećeg stanja tih obveza, metodologija i procedure za procjene rizika CM obveza,
određivanje prijedloga ključnih CM područja, izrada registra CM obveza, prijedlog optimalne CMS strategije.
- Razvoj i implementacija CMS-a prema prihvaćenoj strategiji
- Prijedlog područja primjene CM-a, izrada potrebnih procedura, kontrola i druge dokumentacije CMS-a,
- Sudjelovanje u uvođenje u primjenu politika, procedura i kontrola CMS-a,
- Edukacije iz primjene CMS-a.
- Nadzor, ocjene učinkovitosti i kontinuirana poboljšanja CMS-a
- Izrada prijedloga procedura za: interni audit / audite CMS-a, KPI-eva, procedure mjerenja i analiza CMS-a, ocjena uprave i načina procjene njegove učinkovitosti, procedura za otklanjanje neusklađenosti i kontinuirana poboljšanja.
- Po želji korisnika ZIH sudjeluje i u pripremnim radnjama kao i postupku vanjske certifikacije CMS-a prema normi ISO 37301.
- Integracija CMS sustava s drugim sustavima upravljanja, koji već postoje u poslovnom sustavu (Po potrebi / želji korisnika).
- Izrada tehničkih specifikacija za nabavu programske opreme za informatizaciju CMS-a, potpora u provedbi natječaja, pripremi i implementaciji programskog alata (po želji korisnika).
- Ovakav vid uspostave CMS-a ima svoje prednosti, ali i nedostatke i ZIH može biti pouzdan partner u njihovoj identifikaciji i donošenju optimalne odluke za poslovni sustav.
Edukacijske usluge ZIH-a iz CM-a
ZIH nudi široki spektar različitih edukacija iz područja CM-a. To su:
1. Akademija upravljanje usklađenostima (CM Akademija).
Akademija se sastoji od 5 modula čiji su nazivi:
- Osnove CM-a
- Uspostava CM-a kao samostalnog sustava
- CMS kao čimbenik integracije u cjeloviti sustav upravljanja
- CMS kao dio digitaliziranog sustava upravljanja
- Neke zajedničke značajke CMS-a/ Vježbe
Detaljan opis ove Akademije i njenih modula vidljiv je putem link – CM akademija
Poslovni sustav za edukaciju može odabrati sve ove module ili samo neke od njih.
2. Motivacijska prezentacija / radionica vršnom vodstvu / upravi poslovnog sustava:
- Motivacijska prezentacija / radionica o: motivima, mogućim strategijama uspostave CMS-a, strukturiranju donošenja odluke o najprihvatljivijoj strategiji za poslovni sustav, potrebnim preduvjetima, organizaciji, ulogama, odgovornostima, načinu procjene učinkovitosti i djelotvornosti CMS-a.
Trajanje: 2 – 4 h, ovisno o želji korisnika, zatvoreni tip, lokacija po odabiru korisnika.
3. Seminari o CMS-u prilagođeni određenim djelatnostima:
- Upravljanje usklađenostima poslovanja u trgovačkim društvima u većinskom državnom vlasništvu (provedba odluke Vlade RH)
- Seminari prilagođeni određenoj djelatnosti (po izboru)
4. Specijalistički seminari:
- Upravljanje usklađenostima u poslovnim sustavima
- Certified ISO 37301 Foundation (PECB)
- Certified ISO 37301 Lead Implementer (PECB)
- Certified ISO 37301 Lead Auditor (PECB)
- Edukacija i certifikacija službenika / povjerenika za usklađenost poslovanja (Compliance Officer-a)
- Informatizacija / digitalizacija CMS-a
5. Specijalistički seminari iz odnosa CMS-a i nekih drugih segmenata sustava upravljanja:
- CMS i integrirane procjene poslovnih rizika
- CMS i kibernetička / informacijska sigurnost / incidenti / kontinuitet poslovanja
- CMS i provedba NIS 2 Direktive
- CMS i zaštita privatnosti / GDPR
- CM i upravljanje antikorupcijom / zaštitom zviždača
- CMS i digitalizacija poslovnog sustava – nove tehnologije (AI), Upravljanje informacijskom imovinom
- Drugi specijalistički seminari iz ovog područja po želji korisnik