Homepage > Consulting > IT services > Managing IT services
Managing IT services
Upravljanje IT uslugama
Primjena IT je u fazi, kad je nužan razvojni skok u konceptu i praksi njene primjene. IT i poslovanje postali su izuzetno međusobno povezani i ovisni. Korisnici IT-a na svim razinama – od članova uprava, izvršnih direktora, rukovoditelja poslovnih funkcija, vlasnika poslovnih procesa, pa sve do stručnjaka svih profila na neposrednim radnim mjestima i izvršitelja po cjelokupnoj dubini poslovne organizacije, ovise o kontinuiranoj IT potpori i njenoj kvaliteti. IT funkcija i njeni pripadnici, moraju slijediti ovaj trend. Takva situacija za obje domene (korisnici – IT osoblje), postala je značajni poslovni rizik. Način korištenja IT-a u kojem je ona samo tehnološka potpora (neki koriste i termin tehnološki sluga), nije više dovoljan. Neminovno je prerastanje IT-a u servisno orijentiranu IT (ITSM – IT service Management / Upravljanje IT uslugama) funkciju, što se u praksi već intenzivno provodi.

Kojim se pitanjima bavi ITSM?
ITSM se bavi odgovorima na pitanja:
- Kako se strukturira ITSM – njegovi procesi, dokumentacija, odgovornosti i razvijaju potrebna mjerenja / metrike i određuje životni ciklus IT usluga?
- Koji su nam sve pristupi u ovoj transformaciji na raspolaganju?
- Kako se razvija strategija IT usluga – oblikuje njen portfelj, upravlja IT financijama i razvija (interno) tržište IT usluga?
- Kako se oblikuje razvoj IT usluga – specificiraju i ugovaraju razine usluga, upravlja IT raspoloživošću, kontinuitetom i sigurnošću IT potpore i IT kapacitetima?
- Kako se razvijene nove IT usluge pripremaju za operativnu primjenu – čini planiranje, provode validacija, testiranje i evaluacija IT usluga, čini upravljanje izdanjima i upravljanje konfiguracijom IT usluga?
- Kako se IT usluge neprekidno unapređuju u cijelom svom životnom ciklusu – razvija sustav mjerenje njihovih performansi, prikupljaju informacije o obavljenim IT uslugama i radi izvještavanje?
- Kako se u praksi auditira i procjenjuje ITSM sustav?
- Koja programska oprema postoji za potporu ITSM-u?
- Kako odlučiti da li certificirati ITSM sustav i po kojoj normi itd.?
Uspostava ITSM-a kompleksan je i interdiscipliniran problem koji integrira metode: BIA (Business Impact Analyse) analiza i procjene rizika, modeliranja IT procesa, oblikovanja procedura, modeliranja odgovornosti, mjerenja performansi, primjenu metoda upravljanja portfeljem IT usluga, metode financijskog planiranja i upravljanja IT troškovima, upravljanja sigurnošću i kontinuitetom rada IT-a itd.

Kako Vam ZIH može pomoći?
Za svakog korisnika ZIH ima individualiziran pristup ovisno o njegovim potrebama za ITSM, uzimajući u obzir veličinu tvrtke i kontekst poslovanja. Bitan dio našeg pristupa su i radionice s rukovodećim i operativnim osobljem na kojima educiramo korisnike o koristima i načinima na koje se uspostavljaju procesi upravljanja IT uslugama, a uz stručno vođenje naših konzultanata i primjenu referentnih svjetskih preporuka. Usluge koje Vam može pružiti su:
- Konzultantski poslovi u uspostavi ITSM-a:
- Gap analiza postojećeg stanja ITSM-a,
- Priprema i izrada plana ITSM-a poduhvata,
- Razvoj ITSM sustava prema njegovom životnom ciklusu,
- Izrada specifikacija za tehničke dijelove ITSM-a,
- Suradnja s partnerima u izvedbi tehničkih dijelova ITSM-a prema njegovim specifikacijama,
- Priprema za certificiranje ITSM-a (ako korisnik to zahtijeva) itd.
- Edukacije iz ITSM-a:
- ITIL u upravljanju IT uslugama
- Primjena norme ISO 20000 u upravljanju IT uslugama
- Certified ISO 20000 Foundation (PECB)
- Certified ISO 20000 Lead Implementer (PECB)
- Certified ISO 20000 Lead Auditor (PECB)
You may also be interested in these services and trainings:
Zašto ZIH?
ZIH ima više od 20 godina bogatog iskustva u primjeni različitih sustava upravljanja temeljenih na međunarodnim normama, od kojih su sastavni dio i oblikovanje suvremene organizacije sustava za razvoj, implementaciju i upravljanje IT uslugama. ZIH pomno prati razvoj i primjenu takvih normi i preporuka najbolje prakse koje se odnose na ovu tematiku (poput ISO 20000, ITIL i dr.). ZIH je uspješno implementirao veliki broj takvih sustava u našu praksu, od kojih su dio i sustavi upravljanja IT uslugama.


