Homepage > Consulting > Strategy and business processes > Creating a new organization and managing the career development and work performance of employees
Creating a new organization and managing the career development and work performance of employees
Što obuhvaća izrada nove organizacije i upravljanje ljudskim resursima?
Kako postaviti adekvatnu organizacijsku strukturu? Da li primijeniti funkcijsku, divizijsku, organsku, projektnu, matričnu, hibridnu ili mješovitu strukturu? Kako mjeriti i ocjenjivati uspješnost odabrane strukture? To su pitanja na koja se u projektu izrade nove organizacije pronalaze najbolji mogući odgovori. Treba imati na umu da uspostava moderne organizacije poslovnog sustava nije samo crtanje „kućice“ kojima se određuje njeno ustrojstvo, već i određivanje načina realizacije misije i strateških ciljeva te njihovo prenošenje na organizacijske entitete koji ih trebaju ostvariti, oblikovati tijek rada, odrediti odgovornosti, ovlasti, načine upravljanja, koordinacije, komuniciranja, razvoja potrebnih kompetencija, nagrađivanja i mjerenja učinaka, ali i osobnog doprinosa pojedinaca. Vrlo je bitan i razvoj organizacijske kulture, načina organizacijskog učenja itd. Dakle, radi se o vrlo kompleksnom problemu, čiji su sastavni dijelovi povezani ciklički i vidljivi su i na slici.
No, jednom uspostavljena organizacija nije nepromjenljiva. U uvjetima globalizacije, snažnog razvoja tehnologije, otvorenog tržišta, digitalizacije poslovanja, poslovne agilnosti, inovativnosti i sve jače konkurencije, tijekom vremena svaki poslovni sustav treba se brzo prilagođavati novim zahtjevima. To zahtijeva da se svaka organizacija dinamički prilagođava ovim utjecajnim čimbenicima.
Zašto je uspostava adekvatne organizacije važna?
Pravilno oblikovanje organizacije nekog poslovnog sustava, presudno je za njegovu učinkovitost i djelotvornost i ovo pravilo jednako vrijedi za gospodarske tvrtke, tijela državne uprave i lokalne samouprave. Ono obuhvaća postavljanje organizacijskih struktura, ali i načine ponašanja i funkcioniranja poslovnih procesa, ljudi, tehnologije i kulture.
Važnost ljudskih resursa za organizaciju
Ljudski resursi najznačajniji su od svih resursa. Njihovo znanje, sposobnosti, vještine, talent i predanost, motor su i pokretačka snaga svakog poslovanja. Nositelj uloge upravljanja ljudskim potencijalima u poslovnom sustavu je menadžment koji je dužan usmjeriti ljude prema željenom cilju, znati ih organizirati i razvijati njihove potencijale.
Da bi osigurali da svatko od naših djelatnika ostvaruje željenu učinkovitost, čime doprinosi organizaciji, ali i vlastitom razvoju, nužno je uspostaviti transparentan sustav upravljanja radnim učinkom. Na taj način svatko zna kako svojim radom doprinijeti ostvarenju ciljeva svoje organizacije te kako svojim vlastitim razvojem omogućiti razvoj svoje karijere u željenom smijeru.
Individualni doprinosi djelatnika u svakom poslovnom sustavu izrazito se razlikuju. Istraživanja pokazuju da su oni za potpuno iste poslove i po nekoliko puta različiti. S druge strane, statistika kazuje da 85% djelatnika želi imati svoje jasno definirane ciljeve koji se u praksi trebaju ostvariti. Međutim, u 80% poslovnih sustava još uvijek se ne primjenjuje individualno planiranje takvog doprinosa. Ova poslovna anomalija otklanja se upravo primjenom adekvatnog sustava upravljanja radnim učinkom, odnosno individualnim doprinosom djelatnika (PMS – Performance Management System). PMS ili sustav upravljanja individualnim doprinosima djelatnika može se implementirati kroz 3 osnovne faze prikazane na slici.
Planiranje individualnih poslovnih ciljeva
Ova faza sastoji se od kaskadiranja godišnjih ciljeva poslovanja do individualnih radnih ciljeva, određivanja očekivanih rezultata (Outcomes) i načina njihovog mjerenja (KPIs), identifikacije potrebnih kompetencija za ostvarenje ciljeva, određivanja njihovog prioriteta, razvoja motivacije, prepoznavanja rizika itd.
Nadzor i savjetovanje
Ostvaruje se kroz kontinuirano praćenje rezultata rada djelatnika, uočavanje značajnijih odstupanja te usmjeravanje djelatnika u situacijama kada se uoči da je to nužno za ostvarenje postavljenih ciljeva.
Evaluacija
Provodi se tijekom godine u definiranim vremenskim intervalima, a naročito krajem godine. Evaluaciju provodi nadređeni rukovoditelj uzimajući u obzir rezultate mjerenja KPI-eva i druge pokazatelje uspješnosti u realizaciji postavljenih ciljeva.
Učinci primjene sustava upravljanja radnim učinkom
Veliki broj raspoloživih izvora pokazuje da su oni poslovni sustavi koji su uveli sustav upravljanja radnim učinkom, ostvarili sljedeće rezultate:
- Poslovodstvu omogućili da na transparentan i definiran način povezuje ciljeve poslovanja i individualne doprinose pojedinaca u njihovom ostvarenju, što je rezultiralo boljim poslovnim rezultatima
- Bolje korištenje ljudskih resursa (prema različitim izvorima od 20 – 70%)
- Povećanje osobnog zadovoljstva zaposlenika.
Kako Vam ZIH može pomoći?
ZIH u svom radu na projektima oblikovanja suvremene organizacije nekog poslovnog sustava i upravljanja ljudskim resursima koristi vodeće metode za ovo područje, organizira radionice s menadžmentom te individualiziranim pristup i vođenjem pomaže organizacijama ostvariti njihove ciljeve. U ovom području ZIH nudi sljedeće konzultantske usluge:
- Snimanje i analizu postojećeg stanja organiziranosti poslovnog sustava (organizacijske strukture, sistematizacije radnih mjesta, odgovornosti, dokumentacije, načina upravljanja, komuniciranja, IT potpore itd.) i identifikaciju slabosti
- Izradu Gap analize u odnosu na potencijale mogućih poboljšanja i preporuka za potrebna unapređenja
- Oblikovanje prijedloga nove organizacijske strukture i sistematizacije radnih mjesta
- Određivanje zahtjeva složenosti radnih mjesta
- Simulaciju potrebnih organizacijskih promjena, RACI modeliranje odgovornosti i pronalaženje optimalnih organizacijskih rješenja
- Prijedloge za načine upravljanja, daljnju informatizaciju poslovanja i razvoj kompetencija u funkciji nove organizacije
- Razvoj karijere (PDP – Professional Development Program)
- Uvođenje sustava upravljanja radnim učinkom djelatnika (Performance Management System)
Poduhvat oblikovanja suvremene organizacije poslovnog sustava i unapređenja upravljanja ljudskim resursima ZIH realizira samostalno, ili po potrebi, u uskoj suradnji s našim poslovnim partnerima: Fakultetom organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Ekonomskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu i drugim partnerima.
Edukacije iz navedenog područja: