Naslovna > Konzalting > Rizici i usklađenosti > Uspostava CMS-a (Compliance Management System) kao samostalnog sustava
Uspostava CMS-a (Compliance Management System) kao samostalnog sustava
Što je sustav upravljanja usklađenostima (Compliance Management System- CMS)?
Upravljanje usklađenostima poslovanja (CMS), dio je sustava upravljanja nekim poslovnim sustavom. Osnovni mu je cilj nadzirati i kontrolirati da li on funkcionira u skladu sa svojim vanjskim i unutarnjim obvezama.
Postoji cijeli niz raznih izvora takvih obveza. Prvenstveno to su:
- pravna regulativa (EU, RH, druge zemlje) i propisi regulatora,
- interne politike, pravila, procedure,
- standardi sustava upravljanja (ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 50001 itd.),
- industrijski standardi,
- drugi izvori obveza ( licence, ovlaštenja, sporazumi, ugovori, zahtjevi investitora, sudska praksa)
Posljedice zbog nepridržavanja potrebnih usklađenosti su: lošiji poslovni rezultati, razne kazne, povećani troškovi, gubitci dozvola, ovlaštenja, licenci, gubitak interesa investitora itd., što sve rezultira i padom reputacije i poslovnog ugleda. Praksa pokazuje da ove posljedice mogu biti dramatično velike.
Suvremeni CMS-ovi se u uvjetima izuzetno brzih promjena u poslovnoj okolini, ali i unutar svakog poslovnog sustava, razvijaju na novim konceptualnim, metodološkim i tehnološkim osnovama. Danas to je interdisciplinarno područje čiji su segmenti: usklađenost s politikama, Gap analize neusklađenosti, usklađenost s poslovnim rizicima, zakonska i regulatorna usklađenost, usklađenost sa strukovnim standardima, usklađenost sa standardima sustava upravljanja, usklađenost poslovnih procesa, usklađenost s internim kontrolama, upravljanje podacima, dubinske analize, upravljanje razvojem zrelosti, auditi, procjene uspješnosti i djelotvornosti sustava upravljanja, metode unapređenja stanja, razvoj kompetencija za CMS, digitalizacija CMS-a itd.
Više o ovoj problematici može se pogledati na sljedećim poveznicama:
- https://zih.hr/wp-content/uploads/2023/01/Compliance-najava-1.pdf
- https://zih.hr/2023/01/compliance-management-sazetak-prirucnika/
- https://zih.hr/2022/10/zih-ova-compliance-pitalica-2/
- https://complianceassociation.hr/compliance/upravljanje-uskladenostima/
- https://www.linkedin.com/company/zih-zavod-za-informati-ku-djelatnost-hrvatske/posts/?feedView=all
- https://www.linkedin.com/in/zdravko-krakar-3486721b/recent-activity/documents/
Kako Vam ZIH može pomoći?
Konzultantske usluge:
Dvije su skupine naših usluga u ovoj vrsti implementacije CMS-a:
- Usklađenost poslovanja (CMS) u trgovačkim društvima u većinskom državnom vlasništvu
- Usklađenosti poslovanja (CMS) u poslovnim sustavima, bez obzira na njihovu djelatnost
U oba slučaja moguće je obaviti i certifikaciju CMS-a prema standardu ISO 37301:2021 (Compliance management systems – Requirements with guidance for use)
Faze uspostave CMS-a u oba ova slučaja su:
Sadržaj ovih faza donekle se razlikuje obzirom na karakter poslovnih sustava za koje se razvija CMS[1].
ZIH ima razrađene načine i postupke kojima se uspješno realiziraju ove usklađenosti, što Vam na Vaš zahtjev možemo prezentirati.
Edukacije iz navedenog područja:
- Upravljanje usklađenostima poslovanja u trgovačkim društvima u većinskom državnom vlasništvu
- Upravljanje usklađenostima u poslovnim sustavima
- Edukacija i certifikacija službenika / povjerenika za usklađenost poslovanja (Compliance Officer-a)
- Audit sustava upravljanja usklađenostima poslovanja
- Seminar Certified ISO 37301 Foundation (PECB)
- Seminar Certified ISO 37301 Lead Implementer (PECB)
- Seminar Certified ISO 37301 Lead Auditor (PECB)
- COMPLIANCE MANAGEMENT AKADEMIJA
Možda Vas interesiraju i ove naše usluge i edukacije:
Edukacija
Upravljanje usklađenostima poslovanja u trgovačkim društvima u većinskom državnom vlasništvu