hr en

Arhitektura i planiranje IT usluga


Svrha

Da bi se izbjegla ili barem ublažile loše posljedice tzv. špageti / silos IT rješenja, suvremeni postupci povezivanja poslovne tehnologije i njene informatizacije nalažu razlikovanje troslojne arhitekture: 1. poslovnu arhitekturu, 2. informacijsku arhitekturu i 3. IT arhitekturu. Vodeće metodologije kojima se to postiže su npr. TOGAF, Aris, SPIS. Tako uspostavljena arhitektura koristi se i za planiranje IT usluga. Četiri su logičke cjeline koje pripadaju ovom području: Enterprise Architecture, Service Management, Quality Management i Manage Service Catalog.

Metodološka podloga upravljanja IT uslugama mogu biti: ITIL, norma ISO 20000 ili njihova kombinacija. Ustrojstvo ITIL sustava upravljanja IT uslugama prikazuje slika ITIL pristup oblikovanju IT usluga.


                                                ITIL pristup oblikovanju IT usluga


ISO 20000 pristup oblikovanju IT usluga prikazuje slijedeća slika:

                                         ISO 20000 sustav upravljanja IT uslugama

Usluge ZIH-a

Seminari, treninzi, radionice

  • Oblikovanje Enterprise arhitekture
  • Upravljanje IT uslugama
  • Upravljanje kvalitetom IT usluga
  • Svrha, ciljevi, sadržaj i način održavanja ovih seminara dostupni su i u Katalogu seminara ZIH-a 

Konzultantske usluge u projektima

  • Oblikovanje Enterprise arhitekture
  • Razvoj strategije IT usluga
  • Upravljanje kvalitetom IT usluga


Za svaki od ovih projekata ZIH ima priređene projektne zadatke, okvirne projektne planove i očekivane projektne rezultate, na osnovi kojih ih može realizirati na visokoj profesionalnoj razini.