Arhitektura i planiranje IT usluga
Svrha
Da bi se izbjegla ili barem ublažile loše posljedice tzv. špageti / silos IT rješenja, suvremeni postupci povezivanja poslovne tehnologije i njene informatizacije nalažu razlikovanje troslojne arhitekture: 1. poslovnu arhitekturu, 2. informacijsku arhitekturu i 3. IT arhitekturu. Vodeće metodologije kojima se to postiže su npr. TOGAF, Aris, SPIS. Tako uspostavljena arhitektura koristi se i za planiranje IT usluga. Četiri su logičke cjeline koje pripadaju ovom području: Enterprise Architecture, Service Management, Quality Management i Manage Service Catalog.
Metodološka podloga upravljanja IT uslugama mogu biti: ITIL, norma ISO 20000 ili njihova kombinacija. Ustrojstvo ITIL sustava upravljanja IT uslugama prikazuje slika ITIL pristup oblikovanju IT usluga.
ISO 20000 pristup oblikovanju IT usluga prikazuje slijedeća slika:
Usluge ZIH-a
Seminari, treninzi, radionice
- Oblikovanje Enterprise arhitekture
- Upravljanje IT uslugama
- Upravljanje kvalitetom IT usluga
- Svrha, ciljevi, sadržaj i način održavanja ovih seminara dostupni su i u Katalogu seminara ZIH-a
Konzultantske usluge u projektima
- Oblikovanje Enterprise arhitekture
- Razvoj strategije IT usluga
- Upravljanje kvalitetom IT usluga
Za svaki od ovih projekata ZIH ima priređene projektne zadatke, okvirne projektne planove i očekivane projektne rezultate, na osnovi kojih ih može realizirati na visokoj profesionalnoj razini.